КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ |
|||||
Автор |
![]() Радченко І. О., здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти, Харків |
||||
В рубрицi |
Економічна теорія; | ||||
Підписано до друку |
05.09.2024 | Номер випуску |
2024 - №3 (58) | Cторінка |
39-56 |
Тип статті |
Наукова стаття | Код УДК |
[339.17:005.21]:004 | ISSN print |
2411-5584 |
Анотація |
У статті розкрито стратегічні напрями розвитку торговельного бізнесу в умовах цифровізації. Обґрунтовано комплексний підхід до формування стратегії торговельного бізнесу, що поєднує аналіз його базових характеристик і форм цифрової трансформації. Доведено, що складовими стратегії торговельних підприємств є базові стратегії розвитку торговельного бізнесу з урахуванням їх цифрових характеристик і стратегії цифрової трансформації. | ||||
Ключові слова |
торговельний бізнес, торговельне підприємство, стратегія розвитку торговельного бізнесу, цифрова трансформація торговельного бізнесу, комплексний підхід, d-commerce, гібридизація, омніканальність, персоніфікація, цифрові екосистеми торговельного бізнесу. | ||||
Рецензент |
|||||
Зовнішній рецензент |
|||||
Стаття у PDF |
39-56 | ||||
Список літератури |
1. Дюгованець О., Білоусько Т. Цифрова трансформація вітчизняного бізнесу: сучасні виклики в умовах російсько-української війни. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. № 6. С. 8–12. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.6-2. 2. Павловський М. В., Гацька Л. П., Завадська О. М. Діджитал трансформація бізнесу в умовах сучасних змін. Економіка та суспільство. 2023. № 50. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023‑50‑31. 3. Черничко Т. В., Проскура В. Ф., Алмаші В. В. Цифрова трансформація бізнес-процесів як фактор сталого розвитку. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 15. С. 66–71. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.15.66. 4. Гусєва О. Ю., Плевако Н. О., Василевська В. О. Цифровізація торгівлі в Україні: технології, форми, перспективи. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2023. № 3. С. 3–41. DOI: https://doi.org/10.31673/2415-8089.2023.033641. 5. Міщук І. П., Луцко С. О., Терещенко І. В. Сучасні тренди розвитку суб’єктів торговельної діяльності в умовах постковідної економіки. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 65. C. 14–22. DOI: https://doi.org/10.36477/2522‑1205‑2021‑65‑02. 6. Школенко О. Б., Шуляр Н. М., Чернишов О. Ю. Основні пріоритети формування стратегії цифровізації бізнесу. Вісник ХНТУ. 2023. № 3 (86). С. 176–183. DOI: https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.3.24. 7. Діджиталізація: як не відстати на шляху до майбутнього. KMBS Journal. 2021. 20 трав. URL: https://kmbs.ua/index.php/ua/article/digital-futur (дата звернення: 12.07.2024). 8. Господарський кодекс України : від 06.01.2003 № 436‑IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15 (дата звернення: 12.07.2024). 9. Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів : постанова Каб. Міністрів України від 15.06.2006 № 833. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/833-2006-%D0 %BF (дата звернення: 12.07.2024). 10. Щербак А. В. Роздрібні торговельні мережі в Україні: тенденції розвитку та проблеми домінування. Економіст. 2022. № 4. С. 52–59. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2022/No4/52.pdf (дата звернення: 12.07.2024). 11. Симоненко К. Топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпами відкриттів у 2023 році. RAU. 2024. 18 берез. URL: https://rau.ua/novyni/top-10‑merezh-kilkistju-2023 (дата звернення: 12.07.2024). 12. Пащук Л., Таволетті Е. Формування підприємницької екосистеми: теоретичні аспекти. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2023. № 2 (223). С. 101–107. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2023/223-2/13. 13. Андріїшина О. О., Шаповал В. А. Роздрібна торгівля в умовах цифровізації суспільства. Економічний вісник. 2022. № 2. С. 92–103. DOI: https://doi.org/10.33271/ebdut/78.092. 14. Статистика роздрібного товарообігу в Україні / М-во фінансів України. 2022. 25 лют. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/economy/trade/retail/ (дата звернення: 12.07.2024). 15. Оптовий та роздрібний товарооборот підприємств оптової та роздрібної торгівлі 2019–2023 рр. / Держ. служба статистики України. URL: https:// ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 12.07.2024). 16. Стрімка діджиталізація: цифрова трансформація ритейлу під час карантину. Kyivstar Business Hub. 2021. 10 трав. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/strimkadidzhitalizacziya-czifrova-transformacziya-ritejlu-pid-chas-karantinu (дата звернення: 12.07.2024). 17. Ціна змін. Трансформація роздрібної торгівлі під час війни. Kyivstar Business Hub. 2022. 14 верес. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/czina-zmintransformacziya-rozdribnoyi-torgivli-pid-chas-vijny (дата звернення: 12.07.2024). 18. Оптовий та роздрібний товарооборот підприємств оптової та роздрібної торгівлі у 2023 році / Держ. служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua (дата звернення: 12.07.2024). 19. Фінансові результати до оподаткування підприємств за видами економічної діяльності з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства за 2010–2022 роки / Держ. служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua (дата звернення: 12.07.2024). 20. Фінансові результати до оподаткування підприємств за видами економічної діяльності з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства (без урахування банків) за 2023 рік / Держ. служба статистики України. URL: https://ukrstat.gov.ua (дата звернення: 12.07.2024). 21. Баженова О. Драйвери економічного зростання: кейси повоєнного відновлення. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2023. № 2 (223). С. 5–9. DOI: https://doi.org/10.17721/1728-2667.2023/223-2/1. 22. Chornous G., Nikolskyi I., Wyszyński M., Kharlamova G., Stolarczyk P. A hybrid user-item-based collaborative filtering model for e-commerce recommendations. Journal of International Studies. 2021. Vol. 14. Issue 4. Pp. 157–173. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-8330.2021/14-4/11. 23. Osiyevskyy O., Shevchenko L., Marchenko О., Umantsiv Y. Hybrid Firm: The Future of Organizing for Industry 4.0. Rutgers Business Review. 2022. Vol. 7, No. 3. Р. 289–308. URL: https://rbr.business.rutgers.edu/article/hybrid-firm-future-organizingindustry-40 (дата звернення: 12.07.2024). 24. Міщук І. П., Луцко С. О., Терещенко І. В. Сучасні тренди розвитку суб’єктів торговельної діяльності в умовах постковідної економіки. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 65. C. 14–22. DOI: https://doi.org/10.36477/2522‑1205‑2021‑65‑02. 25. Зозульов О. В., Левченко М. Формування омніканальної збутової стратегії підприємства. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2016. № 13. С. 361–368. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.13.2016.80562. 26. 25 Amazing Omnichannel Marketing Statistics Every Marketer Should Know (Updated for 2023). Porch Group Media. 2024. 29 черв. URL: https://porchgroupmedia.com/blog/25‑amazing-omnichannel-statistics-every-marketer-should-know/ (дата звернення: 12.07.2024). 27. Про електронну комерцію : Закон України від 03.09.2015 № 675‑VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19 (дата звернення: 12.07.2024). 28. Що відбувалось з українським e-commerce у 2023 році: дослідження. Marketing Media Review. 2024. 1 берез. URL: https://mmr.ua/show/shho-vidbuvalos-zukrayinskym-e-commerce-u-2023‑roczi-doslidzhennya (дата звернення: 12.07.2024). 29. Устименко Н. Що таке d-commerce: визначення, тренди та відмінності від електронної комерції. eSputnik. 2023. 17 берез. URL: https://esputnik.com/uk/blog/sho-take-d-commerce-viznachennya-trendi-ta-vidminnosti-vid-elektronnoyi-komerciyi (дата звернення: 12.07.2024). 30. Благодир Л. М. Цифрові бізнес-екосистеми як специфічна форма координації господарської діяльності в умовах цифрової економіки. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 46. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022‑46‑55. |
||||
Код DOI |
https://doi.org/10.31359/2411-5584-2024-58-3-39 |
Цей запис також доступний на: Англійська
05.09.2024