МАСШТАБУВАННЯ БІЗНЕСУ ЯК ПІДПРИЄМНИЦЬКЕ РІШЕННЯ

Автор

, доктор економічних наук, професор, Харків, Пушкінська, 77

В рубрицi

Економічна теорія;

Підписано до друку

27.06.2024

Номер випуску

2024 - 2 (57)

Cторінка

25-39

Тип статті

Наукова стаття

Код УДК

330.131.3:005.51:658

ISSN print

2411-5584

Анотація

Авторка статті обґрунтовує відмінності масштабування бізнесу від зростання та розширення бізнесу. Масштабування має ґрунтуватися на компетенціях фірми, передбачати подолання обмежень і балансування всіх внутрішньофірмових процесів. Завданням менеджменту є збереження керованості бізнесу при зростанні його розмірів і попередження потрапляння в пастки масштабування.

Ключові слова

зростання бізнесу, розширення бізнесу, масштабування бізнесу, керованість бізнесу, пастки масштабування

Рецензент

Зовнішній рецензент

Стаття у PDF

Economic Theory and Law, 2024-2-25-39

Список літератури

1. Drucker P. F. The Practice of Management. New York : Harper & Row, 1954. 404 p.
2. Друкер П. Виклики для менеджменту XXI століття / пер. з англ. Т. Літенська. Київ : КМ-БУКС, 2020. 240 с.
3. Друкер П. Ефективний керівник / пер. з англ. Р. Машкової. Київ : Вид. група «КМ-БУКС», 2017. 248 с.
4. Верн Г. Масштабування бізнесу. Покрокова стратегія збільшення прибутків / пер. з англ. А. Марховська. Київ : Наш формат, 2018. 328 с.
5. Whatman P. Growth vs scaling: What’s the difference and why does it matter? URL: https://www.spendesk.com/en/blog/growth-vs-scaling/ (дата звернення: 01.05.2024).
6. Landry L. Tips for scaling your business. URL: https://online.hbs.edu/blog/post/howto-scale-a-business (дата звернення: 01.05.2024).
7. Саттон Р., Рао Х. Криза зростання. Як не погоджуватися на маленькі результати в бізнесі / пер. з англ. Олександр Лотоцький. Київ : Наш формат, 2020. 416 с.
8. Гоффман Р., Коен Д., Тріфф Д. Майстри масштабування. Неочевидні істини від найуспішніших підприємців світу / пер. з англ. Є. Кириченко-Годунов. Київ : Лабораторія, 2023. 320 с.
9. Лейванд П., Мейнарді Ч., Кляйнер А. (у співавторстві). Стратегія, що працює / пер. з англ. Я. Машико. Харків : Ранок : Фабула, 2019. 256 с.
10. Osiyevskyy O., Shevchenko L., Marchenko O., Umantsiv Yu. Competition Traps: Unconscious Biases and Conscious Decisions. Rutgers Business Review. 2023. Fall. Vol. 8, No. 2. P. 111–130. URL: https://rbr.business.rutgers.edu/sites/default/files/ documents/rbr-080201.pdf (дата звернення: 01.05.2024).
11. Barquin S., Dreischmeier R., Hertli S., Konigsfeld J., Roth A. The big boost how incumbents successfully scale their new business. URL: https://www.mckinsey.com/ capabilities/mckinsey-digital/our-insights/the-big-boost-how-incumbents-successfullyscale-their-new-businesses (дата звернення: 01.05.2024).
12. Scale your business: 11 ways to build lasting growth. Learn how to scale a business sustainably. URL: https://www.tonyrobbins.com/career-business/mindful-scaling/ (дата звернення: 01.05.2024).
13. Лефлі А., Мартін Р. Безпрограшна сратегія, Як уникнути промахів у бізнесі / пер. з англ. Ірина Гнатковська. Київ : Наш формат, 2018. 256 с.
14. Osiyevskyy O., Shevchenko L., Marchenko O., Umantsiv Yu. Hybrid Firm: The Future of Organizing for the Industry 4.0. Rutgers Business Review. 2022. Vol. 7. No. 3. P. 289–308. URL: https://rbr.business.rutgers.edu/article/hybrid-firm-future-organizingindustry-40 (дата звернення: 01.05.2024).
15. Янсіті М., Лахані К. Конкуренція за доби штучного інтелекту / пер. з англ. Ю. Григоренко. Київ : Форс Україна, 2021. 304 c.
16. Шевченко Л. С. Стратегічні управлінські рішення: як не припуститися помилок та не потрапити в пастку. Економічна теорія та право. 2024. № 1 (56). С. 55–57. DOI: https://doi.org/10.31359/2411-5584-2024-56-1-55 (дата звернення: 01.05.2024).
17. Найстаріша компанія в історії людства: Kongō Gumi, якій 1500 років (Японія). Енциклопедія Cubik. URL: https://cubik.com.ua/najstarisha-kompaniya-v-istoriyilyudstva-kongo-gumi-yakij-1500-rokiv-yaponiya/ (дата звернення: 15.05.2024).

Код DOI

https://doi.org/10.31359/2411-5584-2024-57-2-25

Цей запис також доступний на: Англійська

27.06.2024