ТЕОРЕТИЧНІ КОНСТРУКЦІЇ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

Автор

, доктор економічних наук, професор, Київ, Кіото, 19
ORCID ID:

В рубрицi

Економічна теорія;

Підписано до друку

21.11.2017

Номер випуску

2017 - № 4 (31)

Cторінка

48-63

Тип статті

Наукова стаття

Код УДК

330.341

ISSN print

2411-5584

Анотація

У статті розкрито теоретико-методологічні аспекти формування концепції креативної економіки, визначено відмінності між основними типами економік. Проаналізовано підходи науковців до виявлення сутності креативності, креативних індустрій та здійснено відповідні узагальнення й обґрунтування. Розкрито роль креативного типу економіки на сучасному етапі глобального сталого соціально-економічного розвитку.

Ключові слова

Креативна економіка, креативні індустрії, економічний розвиток, концепція.

Рецензент

Зовнішній рецензент

Article in PDF

4 48-63

Список літератури

1. Bakhshi H., Frey C., Osborne M. (2015). Creativity Vs. Robots: The creative economy and the future of employment. URL: https://www.nesta.org.uk/sites/default/files/creativity_vs._robots_wv.pdf.
2. Cooke P., Schwarts D. (eds.) (2007): Creative Regions. Technology, Culture and Knowledge Entrepreneurship. New York: Routledge.
3. Lee N., Rodríguez-Pose A. (2014). Creativity, cities and innovation. Environment and Planning A, 46 (5), pp. 1139–1159.
4. Santiago J. (2015). What is creativity worth to the world economy? World Economic Forum. URL: https://www.weforum.org/agenda/2015/12/creative-industries-worthworld-economy/.
5. Schiff J., Weisbrod B. (1993) Competition between For-Profit and Non-profit Organizations. In: Ben-Ner, A. and Gui, B., Eds., The Non-Profit Sector in the Mixed Economy. The University of Michigan Press, Ann Arbor, 288 p.
6. Галазова С. Креативная сфера: Проблемы рыночной трансформации. ТЕRRА ECONOMICUS. 2016. Т. 14. № 4. С. 31–41.
7. Махалина О. М., Махалин В. Н. Инновационная или креативная экономика? Подходы к управлению. Вестник Университета (Государственный университет управления). 2014. № 21. С. 37–39.
8. Кліпкова О. І. Креативність та інноваційність як основні складові нового вектора в управлінні підприємством. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія Економіка. 2015. Вип. 2(4). Ч. 2. С. 76–80.
9. Howkins J. (2013). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin Books. 280 p.
10. Florida R. (2005) The Flight of the Creative Class: The New Global Competition for Talent. HarperBusiness. Р. 4.
11. Landry C. (2001) The Creative City. A Toolkit for Urban Innovators. L. Earthscan Publications Ltd.
12. Schwab K. (2016). The Fourth Industrial Revolution. World Economic Forum. 192 p.
13. Potts J., Cunningham S. (2008). Four Models of the Creative Industries. International Journal of Cultural Policy. URL: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download ?doi=10.
14. Thomasian J. (2008). Art and the culture: Using Arts and Culture to Stimulate State Economic Development. Washington: NGA Center for Best Practices. 43 p.
15. Cultural times: the first global map of cultural and creative industries. URL: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-cultural-times-2015/$FILE/eycultural-times-2015.pdf.
16. Horkheimer M., Adorno T. (1969) Dialektik der Aufklaerung Philosophische Fragmente. URL: http://ps.vetomat.net/wp-uploads/2012/09/dialektik_aufklaerung.pdf.
17. Latour B. (2005) Reassembling the Social. An Introduction to Actor-Network-Theory. N. Y.: Oxford University Press.
18. О’Коннор Дж. Культурная политика как влияние: Экспорт идеи «творческих индустрий» в Санкт-Петербург. Творческие индустрии в России. Культурные стратегии: Экспертный клуб. Вып. 3. М.: Институт культурной политики. 2004. С. 12–34.
19. Мацевич И. Я. Формирование и развитие концепции креативной индустрии в современной социальной теории. Социология. 2012. № 3. С. 80–93.
20. Matthews M. (2008). Science and Innovation Policy and the New (and Old) Economics of Creativity. Creative Destruction. Vol 1. 1. URL: http://cultural-science.org/journal/index.php/culturalscience/article/view/8/15.

13.11.2017